frequente vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op vragen die door gebruikers veel gesteld zijn.

1. Hoe koppel ik de Ear Coach met bluetooth oortje?

Om de Ear Coach app op je telefoon of tablet goed te kunnen gebruiken moet er allereerst een koppeling worden gemaakt met een bluetooth oortje. Volg daarbij de volgende stappen:

1. Zorg dat bluetooth ingeschakeld is op je apparaat. 
Check of het kleine bluetooth-symbool te zien is aan de bovenkant van het scherm van je apparaat. Als dit niet zichtbaar is, ga dan naar de instellingen van je telefoon of tablet om dit in te schakelen.

2. Bepaal welk koppel-proces je apparaat gebruikt. 
Dit kan variëren. Soms moet je een code intikken, soms moet je fysiek een knop of apparaat bedienen. Als je problemen ondervindt met het koppel-proces, kijk dan in de handleiding van de apparaten of op internet.

3. Zet het oortje en je telefoon of tablet uit en weer aan.
Soms kan een simpele ‘reset’ een probleem oplossen. Bij je telefoon kun je hiervoor ook de vliegtuigmodus gebruiken.

4. Koppel los van de gebruikelijke verbinding.
Apparaten zullen eerder koppelen met apparaten die ze al kennen. Schakel die eerder gebruikte gadgets even uit wanneer verbinden niet meteen lukt.

Let op! Zorg er bij het koppelen altijd ervoor dat:

  • voorafgaand aan het koppelen het bluetooth oortje en je telefoon of tablet bij elkaar in de buurt zijn;
  • de batterij van beide apparaten opgeladen is. Soms wordt Bluetooth automatisch uitgeschakeld als de batterij bijna leeg is;
  • apparaten die je wil koppelen geschikt zijn om met elkaar te verbinden. Elk apparaat heeft een profiel dat omschrijft wat het kan verbinden. Check dit eventueel in de handleiding van het apparaat.

2. Hoe stel ik de correcte ‘text to speech’- module in bij ANDROID?

Het kan zijn dat de stem van de Ear Coach (nog) niet goed klinkt. Check dan de instellingen op je apparaat voor ‘tekst-naar-spraak’. Verander dan de instellingen (eenmalig) als volgt:

  1. Ga naar je telefooninstellingen;
  2. Selecteer ‘Algemeen beheer’;
  3. Selecteer ‘Taal en invoer’;
  4. Selecteer onder kopje Spraak ‘Tekst-naar-spraak’;
  5. Selecteer de voorkeursengine en zet die op Google Tekst-naar-spraak-engine.

3. Hoe stel ik de correcte ‘text-to-speech’- module in bij iOS?

Bij iOS is het veranderen van de  ‘tekst-naar-spraak’ module niet nodig.

4. Hoeveel kost deze app?

Deze app is gratis, we vragen je alleen wat gegevens in te vullen voor anoniem onderzoek.

5. Is er internet nodig?

Er is een internetverbinding nodig voor:
  1. Gebruikers aanmaken / toevoegen / aanpassen
  2. Inloggen gebruikers
  3. Opslaan van sessiegegevens

6. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een oortje?

Elektronische oortjes zijn verkrijgbaar in verschillende klassen. Aangegeven met class 1, class 2, en class 3. Voor gebruik binnen een afstand van 10 meter voldoet een oortje in class 2. Voor grotere ruimtes dient een oortje in class1 te worden aangeschaft. Vraag bij de leverancier na of het oortje compatible met het door u gebruikte device is.

7. Wat is het verschil tussen het gebruik van Ear Coach ‘Demosessie’ en het gebruik van de Ear Coach via inlog?

De demosessie is bedoeld om het sturen van sleutelwoorden naar het elektronisch oortje uit te proberen. Andere functionaliteiten van de Ear Coach zijn in deze modus niet toegankelijk.

8. Is de app ook bruikbaar voor real time coaching bij andere dan onderwijsactiviteiten?

Hoewel de app speciaal ontworpen is voor het coachen in een onderwijscontext is het niet ondenkbaar dat deze ook in andere contexten van dienst kan zijn.

9. Waar moet ik op letten bij het formuleren van sleutelwoorden?

Sleutelwoorden moeten kort zijn en zichtbaar- en/of hoorbaar gedrag weergeven, bijvoorbeeld: ‘loop (door de klas)’, ‘kijk (de leerling) aan’, ‘(stel) vraag’, ‘wacht’, ‘(praat) harder’, ‘(geef) compliment’. De coach en de gecoachte spreken voor de coachingssessie goed met elkaar af wat ze met elk sleutelwoord bedoelen.

10. Het lijkt of er twee versies van de app zijn. Hoe zit dat?

Je bent in de app ingelogd als coach of als leraar in opleiding. Afhankelijk van de wijze waarop je bent ingelogd heeft de app verschillende functionaliteiten. Als coach heeft de app een blauwe achtergrond en als leraar in opleiding een groene.

De coach  nodigt de leraar in opleiding uit. Daarna logt de leraar in opleiding in en maakt de sessie aan en zet de steutelwoorden in het systeem. De coachsessie vindt altijd plaats op het device waarop de coach is ingelogd.

11. Kan ik zowel als coach en als leraar in opleiding in het systeem zijn ingelogd?

Je kunt met twee rollen in het systeem zijn ingelogd. Het is wel belangrijk te weten dat dit niet kan met hetzelfde emailadres. Wanneer je de app wilt testen in beide rollen, dan moet je hiervoor twee accounts aanmaken waarbij je voor elk account een ander emailadres gebruikt.

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website prettig werkt en voor onze webstatistieken.